octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • El Zygmunto
    Elegance
    • 2008
    • 838

    #51
    Dziś w Turbo Kamerze na TVN Turbo ma być octa z tym problemem...

    Ktoś z OCP?
    Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

    Komentarz

    • Bili
      Rider
      • 2010
      • 373
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #52
      Dokładnie potwierdzam widziałem zapowiedź w Raporcie i zaraz pomyślałem o tym temacie.
      Pozdrawiam.
      Michał

      Komentarz

      • El Zygmunto
        Elegance
        • 2008
        • 838

        #53
        blachy tej octy były chyba z Hrubieszowa
        Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

        Komentarz

        • voytek
          Rider
          • 2010
          • 480
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #54
          No to było w Turbo Kamerze. Jednak w przedstawionym aucie jest trochę inny problem, a mianowicie ściąga podczas gwałtownego przyśpieszania, nie było mowy o ściąganiu podczas jazdy ze stałą prędkością.

          Komentarz

          • El Zygmunto
            Elegance
            • 2008
            • 838

            #55
            Problem zdecydowanie ten sam i dotyczy tego samego auta
            Właściciel z Hrubieszowa, auto kupione w Nowym Sączu... pozostałe szczegóły też się zgadzają
            login też pasuje
            szkoda tylko, że problem dalej nie rozwiązany a SAP umywa ręce
            Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

            Komentarz

            • miszka
              Drive
              • 2009
              • 42
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #56
              Bohaterem programu w Turbo Kamerze jest kolega mmiscior

              Komentarz

              • vaz
                Elegance
                • 2010
                • 799
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #57
                Zamieszczone przez voytek
                No to było w Turbo Kamerze. Jednak w przedstawionym aucie jest trochę inny problem, a mianowicie ściąga podczas gwałtownego przyśpieszania, nie było mowy o ściąganiu podczas jazdy ze stałą prędkością.
                właśnie miałem to napisać . Problem więc nie leży w geometrii . W mojej ocenie ściąganie przy przyśpieszaniu wiąże się z różnicą momentu obrotowego przekazywaną na koło lewe i prawe. Może jest to wynikiem jakiegoś problemu leżącego w mechaniźmie różnicowym/skrzyni biegów? Idąc dalej tym tropem, zastanawiam się, co by dało założenie pierścienia wyrównoważającego na półoś przeciwną do kierunku ściągania?
                Antyfotoradar Valentine1
                Harry II Classic+Sirio ML145

                Komentarz

                • oolsztyniak
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 6647
                  • Superb II combi (3T5)
                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                  #58
                  Widać było całkiem fajne zmieszanie tego gościa , który się wypowiadal na temat tego samochodu (chyba sprzedawca)
                  Bo on nie wie dlaczego ściąga.
                  To kto ma wiedziec? Może trzeba iść do wróżki?
                  Skoro sprzedali bubel to trzeba coś z tym zrobić a nie jak zwykle odwracają się dupą. :evil:
                  Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                  Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                  Komentarz

                  • El Zygmunto
                    Elegance
                    • 2008
                    • 838

                    #59
                    Zamieszczone przez oolsztyniak
                    Widać było całkiem fajne zmieszanie tego gościa , który się wypowiadal na temat tego samochodu (chyba sprzedawca)
                    a co on biedny miał robić :diabelski_usmiech
                    musiał mówić to, co SAP kazało... nawet jeśli się z tym nie zgadzał
                    Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

                    Komentarz

                    • radek radziszewski
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 131

                      #60
                      Widziałem i powiem że ręce opadają... przykro mi... myślę że nie powinieneś odpuszczać bo to nie jest normalne.

                      Komentarz

                      • Enriquez
                        RS
                        • 2009
                        • 7685
                        • Superb III (3V3)

                        #61
                        Zamieszczone przez vaz
                        Problem więc nie leży w geometrii . W mojej ocenie ściąganie przy przyśpieszaniu wiąże się z różnicą momentu obrotowego przekazywaną na koło lewe i prawe. Może jest to wynikiem jakiegoś problemu leżącego w mechaniźmie różnicowym/skrzyni biegów? Idąc dalej tym tropem, zastanawiam się, co by dało założenie pierścienia wyrównoważającego na półoś przeciwną do kierunku ściągania?
                        Albo koła mają inne średnice.
                        Dawno miałem mechanikę, ale nie wydaje mi się, że poza oponami sam mechanizm różnicowy jest tak skonstruowany, żeby moment obrotowy był większy na koło, które ma mniejszą przyczepność, co jest bez sensu. Z drugiej strony każda półoś (lub coś co ją przedłuża tak naprawdę) zakończone jest kołem w pewnym stopniu stożkowym (czy tam helikoidalnym). Moment obrotowy mógłby być inny, gdyby koła te nie były jednakowe - chodzi mi tu o współczynnik korekcji zęba. Wtedy punkt styku zazębienia na jednej półosi byłby inny niż dla drugiej, co prowadzi do minimalnie innego przełożenia dla każdej z nich. Byłoby to możliwe wtedy, kiedy wymienia się jedno z dwóch zużytych kół zębatych, co w tym przypadku zapewne nie miało miejsca, choć kto to może wiedzieć.
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz

                        • SKODAJACK
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 132

                          #62
                          Zamieszczone przez vaz
                          Zamieszczone przez voytek
                          No to było w Turbo Kamerze. Jednak w przedstawionym aucie jest trochę inny problem, a mianowicie ściąga podczas gwałtownego przyśpieszania, nie było mowy o ściąganiu podczas jazdy ze stałą prędkością.
                          właśnie miałem to napisać . Problem więc nie leży w geometrii . W mojej ocenie ściąganie przy przyśpieszaniu wiąże się z różnicą momentu obrotowego przekazywaną na koło lewe i prawe. Może jest to wynikiem jakiegoś problemu leżącego w mechaniźmie różnicowym/skrzyni biegów? Idąc dalej tym tropem, zastanawiam się, co by dało założenie pierścienia wyrównoważającego na półoś przeciwną do kierunku ściągania?
                          Koledzy - a ten Touran z poprzednich odcinków Turbo-kamery? Dokładnie ten sam problem - niech przestaną nas w końcu ignorować! To już się powoli nadaje dla UOKiK !

                          Komentarz

                          • jacekzat1
                            Drive
                            • 2011
                            • 87
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #63
                            A czy podczas jazdy tylko z kierowcą powinna lekko odbijać w lewo? W czasie jazdy z pasażerem efekt ustaje. Koła równo napompowane.

                            Komentarz

                            • SKODAJACK
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 132

                              #64
                              Zamieszczone przez jacekzat1
                              A czy podczas jazdy tylko z kierowcą powinna lekko odbijać w lewo? W czasie jazdy z pasażerem efekt ustaje. Koła równo napompowane.
                              Raczej nie - bo co niby mamy wozić pasażera, żeby auto jechało prosto? Mocno Ci ściąga? Czy zjawisko ściągania narasta przy przyśpieszaniu?

                              Komentarz

                              • miszka
                                Drive
                                • 2009
                                • 42
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #65
                                Zamieszczone przez SKODAJACK
                                Zamieszczone przez vaz
                                Zamieszczone przez voytek
                                No to było w Turbo Kamerze. Jednak w przedstawionym aucie jest trochę inny problem, a mianowicie ściąga podczas gwałtownego przyśpieszania, nie było mowy o ściąganiu podczas jazdy ze stałą prędkością.
                                właśnie miałem to napisać . Problem więc nie leży w geometrii . W mojej ocenie ściąganie przy przyśpieszaniu wiąże się z różnicą momentu obrotowego przekazywaną na koło lewe i prawe. Może jest to wynikiem jakiegoś problemu leżącego w mechaniźmie różnicowym/skrzyni biegów? Idąc dalej tym tropem, zastanawiam się, co by dało założenie pierścienia wyrównoważającego na półoś przeciwną do kierunku ściągania?
                                Koledzy - a ten Touran z poprzednich odcinków Turbo-kamery? Dokładnie ten sam problem - niech przestaną nas w końcu ignorować! To już się powoli nadaje dla UOKiK !
                                Również tak uważam, że sprawa nadaje się już tylko do UOKiK. Oprócz VW Torana (Turbo Kamera z 6 września 2010r) w tym samym programie ale w 2007 lub 2008 roku pokazane było Audi A3 cabrio z tą samą usterką. Obydwa auta mają taką samą płytę podłogową, przednie zawieszenie i układ kierowniczy co O2.

                                Komentarz

                                • Polon
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 315

                                  #66
                                  Zamieszczone przez jacekzat1
                                  A czy podczas jazdy tylko z kierowcą powinna lekko odbijać w lewo? W czasie jazdy z pasażerem efekt ustaje. Koła równo napompowane.
                                  Kto przyglądał się ustawianiu zbieżność ten zapewne widział, że przed tą operacją auto jest obciążane odważnikami, symulującymi obecność kierowcy i pasażera z przodu. Taką mają instrukcję w ASO. To by częściowo wyjaśniało sprawę. Jednak sprawne zawieszenie powinno kompensować wpływ asymetrycznego obciążenia na stabilność toru jazdy. Chyba, że karoseria z jakiegoś powodu straciła sztywność i ta kompensacja nie działa. To jest ten sam mechanizm, który zmniejsza przechył auta podczas wchodzenia w ostry zakręt.
                                  Pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • likoss
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 753
                                    • Superb II combi (3T5)

                                    #67
                                    jestem laikiem mam samochod "od zawsze" jestem zmotoryzowany na na tyle na ile mi inetligencja pozwala i zdrowy rozsadek podpowiada jezeli kupuje autoto musi byc ono sprawne i zadne tam "to tak a byc" nie moze mec miejsca!!!
                                    Nie czytalem wszystkiego ale jesli nikt nic niechce zrobic to moze uderzyc do televizji mamy prze ciesz dosc programow motoryzacyjnych.
                                    Ja z moja OII nie mam naszczescie takiech problemow wie cto nie wszystkie auta. Po za tym wytlumaczenie ze to od ulozenia ciezaru, budowy czy specyfiki auta tak jest to totalna bzdura...nie wnikajac w aspekt prawny i przepisy zdrowy rozsadek mowi auto ma byc sprawne gdy wyjezdza nowe z salonu!!!!
                                    Pozdrawiam
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81807
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=likoss
                                    http://www.jiu-jitsu-gruppe-heinrich-jansen.de/

                                    Komentarz

                                    • winni77
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2183
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #68
                                      Zamieszczone przez Polon
                                      Jednak sprawne zawieszenie powinno kompensować wpływ asymetrycznego obciążenia na stabilność toru jazdy.
                                      Zdecydowanie. Moja octa ze mną tylko na pokładzie jedzie prosto jak strzała. To samo tyczy się mojego 12sto letniego Tico, które powinno być znacznie bardziej podatne na nierówne rozmieszczenie wagi.
                                      Mój "Batmobil"

                                      Komentarz

                                      • SKODAJACK
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 132

                                        #69
                                        Jeszcze troche i zamieszkam w ASO :twisted: Siedzialem tam od rana-w koncu dowiedzialem sie,ze problemem sa kola! Zmienilismy wiec je na takie z auta-demo i kolejna jazda probna! I co? Ciagnie w prawo! Istna karuzela- raz w prawo,raz w lewo-nigdy nie zdarzylo mi sie,zeby to auto przejechalo z 200 m prosto. :!:

                                        Komentarz

                                        • Polon
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 315

                                          #70
                                          Re: octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji

                                          Zamieszczone przez mmiscior
                                          ... Podczas jazdy trzeba cały czas trzymać kierownicę bo inaczej auto zjeżdża na prawo. ...
                                          Trzeba wyjaśnić pewną kwestię, bo chyba zachodzi tu jakieś nieporozumienie. Przy puszczonej kierownicy każde, dobrze ustawione auto będzie zjeżdżać w kierunku pochyłości jezdni i to niezależnie od jego ceny. Praw fizyki nie da się zmienić. O ściąganiu można mówić dopiero wtedy, gdy trzymając kierownicę czujemy na niej wyraźnie siłę, która próbuje skręcić koła.
                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • Alonzo_
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 2460
                                            • Hyundai

                                            #71
                                            Re: octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji

                                            Zamieszczone przez Polon
                                            Zamieszczone przez mmiscior
                                            ... Podczas jazdy trzeba cały czas trzymać kierownicę bo inaczej auto zjeżdża na prawo. ...
                                            Trzeba wyjaśnić pewną kwestię, bo chyba zachodzi tu jakieś nieporozumienie. Przy puszczonej kierownicy każde, dobrze ustawione auto będzie zjeżdżać w kierunku pochyłości jezdni i to niezależnie od jego ceny. Praw fizyki nie da się zmienić. O ściąganiu można mówić dopiero wtedy, gdy trzymając kierownicę czujemy na niej wyraźnie siłę, która próbuje skręcić koła.
                                            Pozwolę sie nie zgodzić, gdyż nie wszystkie jezdnie (na szczęście) są tak zrobine, ze mają spady tak ostre żeby auto samo skręcało. Zalezy od drogi. Ale ten element wykluczam w tych problemach bo każdy wie jakie ma obok siebie drogi i jak auto sie zachowywało wcześniej.

                                            U mnie coś takiego sie ostatnio zrobiło. W zasadzie po zmianie opon przednich.
                                            Z początku lekko do czułem. Ale gdy po wyczyszczeniu turba zacząłem wciskać to jest wq...ce. Jadę równo, puszczę kierownicę, czy też hamuję bez trzymania to idzie prosto jak strzała.
                                            Cyrk zaczyna sie gdy wciskam. Każde przyspieszanie to wyraźnie auto odjeżdża w prawo a odpuszczenie gazu - wraca do lewej. Jest to wyraźne i wystepuje podczas trzymania kierownicy na prostej w niezmienionej pozycji - z puszczoną nawet nie próbowałem :shock: . Jak sie chce pocisnąć najzwyczajniej kierą trzeba kontrować aby utrzymać linię i przy przyspieszaniu i po odpuszczeniu.
                                            Ciekawi mnie fakt iż zachowuje sie to jakby gdzies luz był na układzie. Bo właśnie dzieje sie tak gdy kierownica trzymana jest w jednej pozycji.
                                            Zamienie koła prawe z lewym, bo zauważyłem to po wymianie, ale efekt jest dziwny.
                                            Ma ktoś jakiś pomysł gdzie grzebnąć jeszcze jakby zamiana kół nie poskutkowała?

                                            Komentarz

                                            • Rekin Chlebojad
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 474

                                              #72
                                              Alonzo_, zobacz dokładnie gumy wachacza,może byc ktoras naderwana lub tez "z innej serii" i rozna twardosc gumy, ewentualnie kąt WSZ na geometri, tez mam troche podobnie, nie wiem w jakim stopniu ty masz.
                                              [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                              Komentarz

                                              • Alonzo_
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2460
                                                • Hyundai

                                                #73
                                                Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                                Alonzo_, zobacz dokładnie gumy wachacza,może byc ktoras naderwana lub tez "z innej serii" i rozna twardosc gumy, ewentualnie kąt WSZ na geometri, tez mam troche podobnie, nie wiem w jakim stopniu ty masz.
                                                Dzięki.
                                                Dziś lecę na "cyknięcie" rozrządu bo mi pompki "klepią" to pogadam z mechanikiem.
                                                Zawias generalnie przód mam nietykany, przynajmniej u siebie, a chodziło OK. teraz stukają końcówki ale to z tym nie ma nic wspólnego.

                                                Komentarz

                                                • Polon
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 315

                                                  #74
                                                  Re: octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji

                                                  Zamieszczone przez Alonzo_
                                                  Zamieszczone przez Polon
                                                  Zamieszczone przez mmiscior
                                                  ... Podczas jazdy trzeba cały czas trzymać kierownicę bo inaczej auto zjeżdża na prawo. ...
                                                  Trzeba wyjaśnić pewną kwestię, bo chyba zachodzi tu jakieś nieporozumienie. Przy puszczonej kierownicy każde, dobrze ustawione auto będzie zjeżdżać w kierunku pochyłości jezdni i to niezależnie od jego ceny. Praw fizyki nie da się zmienić. O ściąganiu można mówić dopiero wtedy, gdy trzymając kierownicę czujemy na niej wyraźnie siłę, która próbuje skręcić koła.
                                                  Pozwolę sie nie zgodzić, gdyż nie wszystkie jezdnie (na szczęście) są tak zrobine, ze mają spady tak ostre żeby auto samo skręcało. Zalezy od drogi. Ale ten element wykluczam w tych problemach bo każdy wie jakie ma obok siebie drogi i jak auto sie zachowywało wcześniej.
                                                  To zależy o jakiej długości jazdy bez trzymania kierownicy i przy jakiej prędkości mówimy. Koledzy wspominają tu o 200 metrach. A dlaczego nie kilometr czy więcej? Włączam sobie tempomat, ustawiam kierownicę prosto i auto ma jechać prosto, podczas gdy ja mogę zająć ręce czymś innym . Pewnie kiedyś będziemy w swoich Octaviach posiadać autopiloty, ale póki co musimy kierownicę trzymać i tylko o takiej sytuacji dyskusja ma sens. Zresztą autor wątku wyraźnie zaznaczył w swoim pierwszym poście, że problem występuje, gdy puści kierownicę. Jak później wyjaśnił, auto przeszło wszystkie możliwe badania i ustawienia w ASO, więc z pewnością jest sprawne.
                                                  Pozdrawiam

                                                  Komentarz

                                                  • Enriquez
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 7685
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    #75
                                                    co tu ustalać. Ma jeździć tak samo jak sprawne pojazdy.
                                                    Pozdrawiam
                                                    Marcin

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...